Diverse

Her er en del ressurser som er nyttige, men som ikke passer inn i andre kategorier.

Cool Text

Cool Text er en online generator for å lage logoer. Den fungerer rett i nettleseren og du endrer ulike paramerere for å lage logoen din. Når logoen er ferdig kan du laste den ned og eventuelt laste den opp igjen til bloggen eller wikien din.

DROPBOX

dropbox.jpg
Dropbox er en tjeneste som tilbyr lagring på nett og synkronisering av filer mellom ulike datamaskiner. Tjenesten er veldig nyttig om du jobber på ulike datamaskiner på ulike steder og trenger tilgang til de samme filene.

Når du installerer Dropbox så får du en mappe på datamaskinen. Dropbox laster opp filer fra denne mappen til serverne til Dropbox. Når du installerer Dropbox på en annen datamaskin vil Dropbox sjekke hva filer som ligger på serverne til Dropbox og laste ned disse. På denne måten vil Dropbox synkronisere mappene slik at de vil ha identisk innhold.

Om du ikke installerer Dropbox programvaren så vil du likevel ha tilgang til filene dine fra nettsidene til Dropbox. Dropbox gir og mulighet til å lage offentlige mapper slik at du kan dele filer med andre. På Dropbox får du 2 GB med gratis lagring. Om du anbefaler Dropbox for venner kan du få 1 GB ekstra lagringsplass. Du kan og selvsagt kjøpe mer lagringsplass.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License