Videokonferanse

TOKBOX tokbox.jpg

Tokbox er et videokonferanse system som fungerer i nettleseren. Det er ikke nødvendig å laste ned og installere noe separat programvare, selv om det er mulig å laste ned en desktop klient om ønskelig.

Tokbox fungerer slik at du oppretter en konto. Deretter så må du legge til kontakter. Dette kan gjøres ved å importere venner fra ulike epost tjenester som gmail, hotmail, osv eller legge til ulike chat klienter. Det er også mulig å søke etter andre brukere av Tokbox eller sende epost til dem du vil kontakte.

Deretter er det å starte en videokonferanse. Du legger inn personer i samtalen ifra kontaktene dine. Du og de som skal delta må selvsagt ha webkamera og mikrofon om dere skal ha en videokonferanse. Kontakter uten webkamera kan delta kun med lyd.

I Tokbox er det mulig å gjøre ulike aktiviteter i tillegg til selve samtalen. Det er mulig å se på video fra Youtube sammen, samskrive på et dokument på Etherpad, se på samme presentasjon fra slideshare og se på bilder sammen fra Picasa eller Flickr.

Om du vil vite hvordan Tokbox fungerer kan du lese dette blogginnlegget.

ANDRE SYSTEMER

Det finnes og andre systemer som ikke må installeres:

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License